Äntligen har jag lite att visa!

Fast datorn har hängt sig TVÅ gånger nu när jag försökt få in bilderna. Det är en del av anledningen till att det blir så få inlägg här... jäkla dator.

Idag skulle jag blivit klar med Daniels ulltröja, det är bara kragen kvar. Här är den:



Men istället har jag ägnat hela dagen åt det här.






Nyskurat, nykalkat och lite ny inredning. Jag har haft väldigt roligt och mina stackars höns har hatat mig hela dagen, utkörda i hönsgården utan att kunna komma in och lägga ägg. Oranga Blixten gick till och med in och lade sig i värpredet mitt under skurandet och vattensprutandet, lade ett ägg på det hårda underlaget och flaxade sedan ut med ett surt kacklande. Jag har hackat malört och lagt i värpredena för att mota bort skadeinsekter, det luktar mustigt och gott i hönshuset nu.

Här är en bild på en av mina nya klänningar, den andra hade jag i dag under skurandet så den åkte i tvätt:




En fantastiskt dålig bild, men ändå. Man ser den svarta kilen mitt fram, det finns fyra sådana kilar och så har jag satt en bred resår bak i ryggen. Rocken är också ny, en fd långärmad tunika som jag har satt en kjol på. Knäpps med hyskor och hakar.

Martin har  gjort tre sådana här underbara bänkar i sommar. En står under äppelträdet på framsidan i vanliga fall, en borta vid trädgårdslandet och en gav han till sin mamma. Den är stadig och väldigt vacker. Dessutom är den gjord i gratisträ, hämtat från Siggestasågen här intill!



/Maria/

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så fint så fint. Och så fick jag lite nya ideer på hur man kan sy klänning. Det ser verkligen bra ut det Martin snickrar. Gratis trä är inte dumt.

Kram

Lotta

2008-08-24 @ 19:24:06
Postat av: Jenny

Aha... tröjan ser jättefin ut. rund och stor och skön. Jag har snart stickat färdigt fram och bakstycke på min. Ska sticka och titta på Casanova nu. Knäpp höna förresten...

2008-08-24 @ 21:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0