Frodesäker hall

har vi fått nu. Ett räcke vid trappan! 


Martin har byggt hela dagen. Jag tycker det blev jättefint, stadigt och vackert. Dessutom gjort av gratisträ...

Själv har jag mest suttit på ett skinn i solen och druckit te, och stickat på den här:



Det ska bli en tröja till Anna, den vanliga undertröjsmodellen(se Frodes silkeströja i Jennys tidigare inlägg)  i resårstickning med trekvartsärm och spetskant runt halsen. Garnet är ett mjukt otrolligt härligt ullgarn från Yll och Tyll. 

/maria/

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt! Det var verkligen lite otryggt där innan... Det ser riktigt snyggt ut. Martin skulle kanske blivit snickare? Och du har stickat på undertröja. Hmm. Den kommer att bli toppenfin på Anna. jag har fått sticka en hel del idag också faktiskt. På kalas hos barnens kusin.



J.

2008-08-24 @ 21:28:57
Postat av: H. Plumber

Bravo! Ett Picasso-staket, sa Bill.

Stackato-paket, sa Bull

Kram.

2008-08-25 @ 19:42:30
Postat av: Nicklas

Hello again! Jag kan inte släppa tanken på ert fina trappräcke/picasso. Skulle kunna bli en personlig och fin "installation" i huset om man färglade varje bräda i en egen, rätt stark lasyrfärg. Kolla picassotavlor för inspiration/färgsättning.

Kramar. N

2008-08-27 @ 05:46:53
Postat av: Fanny

Mehallå!!! Frode är ju liten, han kan klämma sig ut genom brädorna ser det ut som. Har du stickat ett skyddsnät som fångar upp honom eller hur har du tänkt???

2008-08-29 @ 09:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0