Där på riktigt...




Nu har jag varit här till slut. Jag har ofta köpt garn på nätet från Yll och Tyll, och i måndags var jag i butiken på riktigt. Jag gick länge och klämde och kände på alla garner jag bara sett på bild.
Jag köpte ett mönster till en riktigt söt spetskofta som jag ska sticka till Frode,
och kanske till Beppe också. Koftan ser ut så här: (bild från Yll och Tyll)
            


Till Lukas köpte jag korta stickor i ekologiskt bokträ, och ett rött nystan silkealpaca. Jag hoppas att han ska bli sugen på  att börja sticka... Till Beppe köpte jag en virknål i trä och ett rosarött bomullsgarn som går lätt att virka i. (fast det glömde han på bussen så det finns det ingen bild på. Hoppas vi får tillbaks det...) Sen köpte jag korallrött alpacagarn att sticka en födelsedagshalsduk till Lukas i, och ett nystan brunt silkealpaca till sköna tossor till Frode när det blir höst och kallt.

         

Nu har jag stickat en bra bit på mitt andra par blöjbyxor till Frode också. Snart är de nog klara. Då ska jag sticka färdigt min "själavärmare" , och börja på Beppes kofta. Men det tar nog sin tid...

J.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0