Nya kläder

har jag sytt. En hel del faktiskt, det är det roligaste just nu (förutom trädgården förstås), stickningen är helt nedlagd här. I brist på projekt.
Jag har sytt kläder till barnen: byxor och tunika till Daniel och kjortel till Anna. Jag syr i gamla medeltida mönster. Byxorna är helt vändbara, praktiskt för en liten pojke som gärna nöter hål i sina byxor annars. Annas klänning är ett mönster till en kjortel, man hade den antingen som underklänning eller som finare överklänning. Färgerna är precis vad barnen ville ha, klarrött till Daniel och lavendelblått till Anna. Allt i IKEA-linne.







En rock till mig, också i IKEA-linne. 




Jag har också sytt en vid kjol i många våder:




Och en klänning i oblekt bomullstyg, färgat förstås i en FIN färg:



Jag har ett projekt till på gång, jag visar det när det är klart. Men det blir nog min finaste hittills tror jag!

/maria/

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, vad du varit kreativ! Fin klänning, den sista. Ser ut att vara Marias. Verkligen. Ska bli spännande att se allting på också. Och det nya som är på gång.



J.

2008-06-17 @ 16:06:00
Postat av: Anonym

2008-06-17 @ 16:16:29
Postat av: Lotta

Jätte fint! Och jag blir så nyfiken på fortsättningen. Bilder på barnen är alltid lika roligt. Den här bloggen är en klar favorit. Som om jag var van blogg läsare. Den här och Addes... ;-)

2008-06-18 @ 16:23:31
Postat av: Lotta

2008-06-18 @ 16:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0