silke, silke, silke...







Den första silkesundertröjan till Frode är färdig. Jag stickade den igår kväll när barnen somnat.  Här är den. På tork ute på tvättlinan. Jag tycker så himla mycket om det här garnet. Mjukt och svalt nu när det är sommar. Det heter soft silk och kommer från yll och tyll



Innan jag stickar nästa tröja (jag har garn för tre-fyra stycken) ska jag sticka en liten spetshätta i samma garn till midsommar. Mönstret finns i en bok jag har som heter Stickat och sött, skriven av Erika Knight. Jag har stickat en tidigare, och vet att den blir fort färdig. Kanske redan idag om jag får tid att sitta ner. Och såna saker gillar jag. Dessutom är mönstret riktigt roligt att sticka.

J.



Kommentarer
Postat av: Maria

Den ser helt under bar ut! Vilket fint mönster det är.

2008-06-15 @ 18:37:30
Postat av: Maria

2008-06-15 @ 18:37:56
Postat av: Maria

Jag menade ju mössan förstås, tröjan är ju bara helt perfekt förstås - det gamla beprövade mönstret!



2008-06-15 @ 18:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0