mindre lyckade sockor

Jag har alltid stickat sockor på samma sätt förut, med kilhäl. Nu tänkte jag prova en annan metod ur min bok  "Vantar, mössor, sockor, schalar" av Anita Gunnars, se länken här bredvid.  Jag hittade något som verkade så bra - sockor med häl som man kan sticka om när den blivit utsliten. Låter praktiskt va. Men de blev inte alls fina, inte när jag gjorde dem i alla fall. Visst, själva hälen ser väl ok ut (ni ser den på bilden, den gula syns bäst,) men när jag  skulle plocka upp maskor för att göra den (man stickar foten först) lyckades jag inte få till skarven bra utan det blir en liten kant som Daniel säkert kommer att känna av i sockan. 
Så jag återgår nog till mitt gamla beprövade sätt att göra sockor. 
Och stoppar strumphälar!






/maria/

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men de blev ju väldigt fina!!!

2008-11-06 @ 09:12:30
Postat av: Lotta

tycker jag med :-)

2008-11-06 @ 17:06:06
Postat av: Lotta

2008-11-06 @ 17:06:30
Postat av: Maria

Fast även jag kan vara pedant ibland... med dom här så är det den lilla kanten mellan häl och fot på undersidan, den SYNS! Och det ser inte alls bra ut.

Fast Daniel gillade dom i alla fall. Han har dom på sig idag.

2008-11-07 @ 12:23:42
Postat av: Elin

Vilka underbara färger!

2008-11-08 @ 12:45:59
URL: http://www.nvp.se/sv/blogg/elin-gawell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0