Lite nytt från mig

Jag tänkte jag skulle visa eventuella intresserade vår nya uteplats - med tak! På solsidan av verandan. 
En effekt av taket är att det hörs mycket bättre nu när det regnar! Vi har saknat vårt tak på Önsta, nu kan vi fika ute även när det regnar.



Växthuset är städat och klart iinför vintern. 



Idag ska vi gräva färdigt i trädgårdslandet. Sedan ska vi lägga ut massor av löv över jorden, den ska inte vara bar över vintern.





Nu övergår vi till inomhuslivet: Jag har börjat med en mössa till Daniel, i rött alpackagarn. Han önskar sig ränder i orange och gult.


Så har jag sytt en del kläder.
En svart kort rock/lång kavaj i linnetyg:



Och en tunika med smala axelband och enkla byxor, sydda efter Sebastians judobyxor...



Nu ska jag gå ut och gräva!

/M/



Kommentarer
Postat av: Lotta

Precis när jag tänkt att det är inte lööönt... det har säkert inte kommit något nytt så...var det bara där! Det där med regnsmatter är speciellt. Det är vad jag gillar med att sitta under markisen när det regnar. Kläderna ser jätte fina ut. Klänningen är bäst. Den ska jag titta på igen och se om det inte är något att härma. Mitt eget syende ligger i malpåse. Jag gjorde ett litet ryck i veckan men det är så renoveringsrörigt fortfarande att det inte känns riktigt kul. Jag vill komma till er när jag ser hur fint ni har det men det blir inte tid till innan jul så ni kan andas ut fram till våren. Men då om ni vill...

MVH Syster yster

2008-10-19 @ 12:45:38
Postat av: Lotta

2008-10-19 @ 12:46:22
Postat av: Lotta

2008-10-19 @ 12:46:51
Postat av: Jenny

Aha, aha... Nya kläder. Ska bli kul att se dem irl. Jag gillar särskilt tunikan med smala band. Den ser riktigt fin ut. Jag sydde också en del häromdagen. En skinnbasker till Nicklas (hoppas han inte läser det här innan söndag...)som han har önskat sig. Den blev lite mysko, men vi får se hur den ser ut på honom. Sen sydde jag om lite gammalt. Och så sydde jag en ullkjol av tyget från Fanny. Den blev riktigt bra.



Daniel blir säkert jättefin i mössan, förresten. Precis hans färger!



J.

2008-10-21 @ 08:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0