mitt i alla måsten...




...fick jag ...
en vansinnig lust att sticka och tova tofflor. Det var meningen att de skulle bli till mig, men i första tovningen krympte de alldeles för lite och i andra tovningen krympte de något väldigt mycket... Så det blev  tofflor till beppepojken istället. Och han blev väldigt nöjd med dem!



Jag la in lite gråa trådar i cirklar innan jag tovade och det blev faktiskt riktigt fint! Så ikväll ska jag försöka få tid att sticka nya tofflor till mig. Och tova dem lite försiktigare... garnet jag använder är ett angoragarn i 100% ull som jag haft liggande länge. Jag har ganska mycket av det och har en massa roliga tovade ideer nu.

J.



Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad fina de blev!

Hoppas du får till det så du får några själv snart också.

Körde du dem i tvättmaskinen? Vilken temperatur?



2008-10-22 @ 23:54:29
Postat av: Jenny

först 60 sen 90. Nästa gång kör jag nog bara 60.

J

2008-10-23 @ 09:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0